©Ekerö Hälsorum 2017 

Bryggavägen 131D,

178 51 Ekerö, Sweden

08-560 300 15

Adress
Folj Oss

KBT & MINDFULNESS

Kognitiv beteendeterapi

Ulrica håller samtals-terapeutisk mottagning på Ekerö Hälsorum och erbjuder individuella terapisamtal, par- och familjeterapi samt gruppterapi.

Under första bedömningssamtalet som pågår i 60 minuter, lägger vi upp den fortsatta terapins mål och längd. Därefter pågår varje samtal i 55 minuter.

I terapin arbetar vi med hur du kan förändra beteenden och tankar kring påfrestningar som skapar lidande i din livssituation i dag.

Vi utforskar även din historia och ditt ursprung för att på djupet göra ett förändringsarbete mot god självkänsla och harmoni.

Terapi-samtalen inkluderar även psykoedukation, strategier och hemuppgifter för förändring, insikter, lindring och mer inre lugn och ökad livskvalitet.

Besöksadress är Ekerö Hälsorum, Bryggavägen 131 d, entréplan. Huset till höger som det står Ekerö Sjöstad på.

Enstaka terapi-samtal kostar 750 kr.

Alternativt köper du 6 samtal för 4300 kr eller 10 samtal för 7000 kr.

Betalning sker på plats med bankkort och kvitto mailas.

Hjärtligt välkomna för tidsbokning och förfrågningar.

Ulrica Boajé 073 6870330

ulrica@kbtfabriken.se

 

Mindfulness & Stresshantering

Ulrica hjälper privatpersoner, grupper, företag samt organisationer med stresshantering utifrån metoderna mindfulness, mediyoga och KBT.

Ulrica förmedlar Mindfulness & Stresshantering genom:

  • Workshops och föreläsningar

  • Kurser både för barn och vuxna

  • Retreats

För mer info om kommande kurser och retreats titta in på www.kbtfabriken.se

 

Mindfulness är en metod för att utveckla vår förmåga till avslappnat fokus och förmåga att medvetet reglera och att hålla kvar vår uppmärksamhet där vi vill ha den. Mindfulness är att medvetet uppleva din nuvarande situation tillsammans med dina sinnen, dina tankar och dina känslor. Att samtidigt undvika att tänka på det förflutna eller framtiden. Det är just nu vi lever och har en möjlighet att välja var vi vill ha vårt fokus.

Genom Mindfulness olika förhållningssätt och övningar som meditation, medvetna rörelser och kroppsscanning ökar vi vår förmåga till avslappning, koncentration, kroppskännedom och självkänsla. Du blir bättre på att lyssna på dig själv, känna in dina behov samt att tillgodose dem. 

Mindfulness är en kraftfull metod om du önskar stressreduktion och lindring av oro, ångest och sömnsvårigheter.​

​​

Mindful Eating

Ulrica förmedlar även metoden Mindful Eating genom:

  • Workshops och föreläsningar

  • Kurser 

  • Retreats

Hjärtligt välkomna för tidsbokning och förfrågningar.

Ulrica Boajé 073 6870330

ulrica@kbtfabriken.se

"Ulricas samtal har varit helt oumbärliga för mig i min sorgeprocess och stresshantering"
"Jag är nu helt fri från mina tidigare panikångestattacker. När ångesten kommer smygande har jag så effektiva redskap att ta till"
"Vi är alltid så fulla av inspiration och hopp när vi går ifrån vår parterapi med Ulrica"
Så säger några av Ulricas klienter som gått i terapi. Ulrica Boajé har över 15 års behandlingserfarenhet och ger psykoterapi både på Ekerö och på Östermalm.
Läs mer på www.kbtfabriken.se
Boka på ulrica@kbtfabriken.se
Eller ring/sms:a på 073-6870330.
  • Bättre minne, koncentrationsförmåga, problemlösningsförmåga och kreativitet.
  • Ökad effektivitet och produktivitet.
  • Stressreduktion samt lindring av oro, ångest och nedstämdhet.
  • Blodtryckssänkning och lugnare andning- och hjärtrytm.
  • Bättre immunförsvar och lättare att hantera smärta.
  • Förbättrad sömnkvalitet.
  • Förbättrad kroppskännedom och viktminskning.
  • Ökad avslappningsförmåga och starkare självkänsla.

MINDFUL EATING

M E är en metod som ändrar ditt förhållningssätt till mat, ätande och relationen till dig själv. 

M E vill göra dig medveten om kroppens behov och drifter samt lära ut kopplingen mellan ätande, beteende, tankar och känslor. Du lär dig lyssna till vad kroppen behöver och blir mer medveten om hur mat och ätande påverkar dig. Du tränar att förstå när, var, hur och varför du äter.  Hur vanor styr dig och hur du kan bryta dem. Du lär dig att skilja på hunger, sug, impulser, triggers och olika känslor som får dig att äta. Du övar att minska stress och känsloätande och i stället njuta mer av mat och låta måltiderna upplevas och förstärkas i harmoni med dina sinnen.

Mindful Eating är glädje och njutning, insikter och förändring. Sluta kämpa med maten, börja i stället förstärka ett närvarande och omsorgsfullt förhållningssätt till dig själv i relation till mat.

KURSER FÖRELÄSNINGAR

MINDFULNESS - 

KURS MED STRESSHANTERING

Längtar du efter harmoni och närvaro i ditt liv? Behöver du strategier för att hantera stress och oro i din vardag, på arbetet, i familjen och i dina relationer? Eller är du mest nyfiken på mindfulness och hur du kan nå mer fokus och inre lugn?